måndag 2 oktober 2017

Skola24

Efter föräldramötet var det en hel del föräldrar som inte har fått inloggning till skola24. Marita som arbetar på kansliet mejlade följande:

Hej, jag har förstått att det är flera föräldrar som undrar varför de inte fått sin inloggning till Skola24.

Det är så att jag måste registrera var och en av anmälningarna  manuellt. Det har kommit in ca 300 st, så det tar en stund.
En del anmälningar är ofullständiga, och många är otydligt ifyllda och svårlästa. Fel mejladress = föräldern får inget mejl med inloggningsuppgifter.

Jag har ca 100 anmälningar kvar att registrera. Om någon förälder fortfarande inte fått sin inloggning om en vecka eller så, så kan det bero
på att mejladressen är fel. Jag kan se att många vårdnadshavare som jag skickat inloggningskod till redan förra läsåret fortfarande inte har
aktiverat sin behörighet. Om någon förälder undrar – be om mejladressen och vidarebefordra den till mig så kollar jag om något är fel.

Under tiden går det utmärkt att ringa in sjukanmälan på de telefonnummer som finns på Malmö stad/Sofielundsskolan.

Med vänlig hälsning

Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar