söndag 26 februari 2017

Välkomna tillbaka

Hej,

Hoppas att ni har haft ett härligt lov. Jag har varit tillsammans med mina egna barn och lekt hela veckan. Nu känner jag mig redo att börja arbeta igen.

Under kommande veckor kommer vi att börja med ett nytt bedömningsstöd i svenska och matematik. Under en del lektioner framöver kommer Elsa vara i klassen medan jag gör bedömningsstödet. Jag kommer att stämma av hur långt alla barn har kommit i sin läsutveckling. Målet som jag har nämnt tidigare är att eleven ska kunna läsa en elevnära text samt förstå textens innehåll vid egen läsning samt högläsning. I matematiken kommer vi bland annat att utvärdera barnens kunskaper inom talraden, hälften/dubbelt, 10-hopp, subtraktion och addition. Vi kommer att ha utvecklingssamtal under vecka 13 och 14 där vi kommer diskutera resultatet av bedömningsstödet.

Matematikläxorna kommer framöver vara från onsdag till nästkommande onsdag. Anledningen är att barnen ska få en snabbare återkoppling och att fler ska lämna in sin läxa.

Läxa till torsdag är det kapitel 16 i magiska kulan.

Ha en fortsatt skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar